• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Pokud není spotřeba oleje a nevypouštíš černej olej jak botu tak asi není důvod ten total měnit, jen bych si pohlídal interval 10tkm/1 rok. Leda bys chtěl autu dopřát víc, jsou líp aditivovaný oleje, ale jak říkám, pokud to takhle vyhovuje...
 
Osobně si myslím, že tenhle TOTAL GF5 0W20 je identický se SUPRA-X 0W20. Je akorát o něco levnější. Já zatim stále zůstávám u SUPRA-X. Auto ho dostává od novoty, měním maximálně po 10 000 km, olej auto trochu bere. Aktuálně po ujetých 7000 jsem doléval 0,5l.
 
Osobně si myslím, že tenhle TOTAL GF5 0W20 je identický se SUPRA-X 0W20. Je akorát o něco levnější. Já zatim stále zůstávám u SUPRA-X. Auto ho dostává od novoty, měním maximálně po 10 000 km, olej auto trochu bere. Aktuálně po ujetých 7000 jsem doléval 0,5l.
0,5 L na 7 tis je dost ne?
 
no je to identické jako máme v práci Octavia 1,6 TDI, ale u Octavia RS 2 TSI za 30 tis nic, pouze se mění olej po 30 tis. t.z. za 30 tis. km do 0,5 litru to je v pohodě.
 
Já teď koukal schválně na olej. měrku a po ujetí cca 6000 km mám lehce nad minimem :worried: Takže asi radši doleju, aby Mazdice měla vůbec čím mazat :(
 
Já tedy co sem koukal na merku tak jsem byl od koupě lehce nad půlkou pak měněn olej po 1000 dolito lehce nad půlku a v 10000 km sem koukal a olej kousek nad půlkou.
Takže úbytek sem nezpozoroval. Teď mám dalších 5000 km a myslím ze je skoda zvedat kapotu bude to stejný…. I když kouknout bych se mohl no.

Jinak tedy leju taky 0W20.
 
Poslední úprava moderátorem:
Ahoj Mazdaci...mam dotaz...ale ne o motoru G....ale sky X 132kw...v original servise mi lijou do tohoto motoru Mazdi Ultru 5w-30...nemyslim...ze je to spravne...co vy na to?..
 
Koukl jsem do manuálu a je tam:
Pro Evropu:
- Motor ACEA A5/B5 + API SN a novější SAE 0W-20
- Interval 10 000km/1rok v náročnějších podmínkách (vyjmenované) interval zkrátit
- interval na manuální převodovku 180 000km

Mimo Evropu:
- Motor API SN a novější SAE 0W-20 nebo 5W-30
- Interval 10 000km/6 měsíců , v náročnějších podmínkách interval zkrátit
- Interval na manuální převodovku 100 000km / 60 měsíců

Dále je společně uvedeno:
- Zadní diferenciál a převodovka - pokud bylo ponořeno do vody - vyměnit olej
- Chladící kapalina FL-22 - 200tkm/10let, potom po 100tkm/5letech

Takže je to furt stejný jako u předešlých benzínů:
- Kdo chce používat kvalitní olej s plnou aditivací bez omezení tak ACEA A3/B4 použít lze, 5W-30 /5W-40 dle stylu použití vozidla, API SN a novější
- Kdo řeší spotřebu nebo "zelenější" planetu může zvolit ACEA A5/B5 a klidně 0W-20 u nového/zánovního auta a v případě úbytku oleje zvednout na 5W-30
- Interval výměny klasických 10tkm případně v náročnějších vyjmenovaných podmínkách zkrátit
- U manuální převodovky bych volil na olej interval 100tkm.
 
Poslední úprava:
Ahoj Mazdaci...mam dotaz...ale ne o motoru G....ale sky X 132kw...v original servise mi lijou do tohoto motoru Mazdi Ultru 5w-30...nemyslim...ze je to spravne...co vy na to?..
Pokud ti nevadí mírně zvýšená spotřeba, pro motor je to určitě lepší volba, než 0W20.
 
No prave...o to mam obavy...je to SL a ne SN..jak je v technicke dokume taci a navic je to olej pro auta bez filtru...coz auta se Sky X maji vzdy....co radite?...
 
Já bych dával Supra-X. Je to přímo určeno pro Skyactiv-X motory. Do svého Skyactiv-G ho dávám taky. Za tuhle radu mne tu ale ostatní ukamenují...
 
pokud by měl filtr pevných částic tak by tam nemohlo být předepsáno ACEA A5/B5 ale muselo by být jak u dieselu C3.
@vladas75 to by mimo EU nebyla psaná 5W-30
 
No mam za to...ze prave GPF je jen v Evropě kvůli bruselekopakum...proto i ten rozdíl v olejich

A hlavne..na pristrojich je kontrolka zaneseni GPF filtru...tak proto usuzuji...ze tam je namontovany, a proto si myslim...ze by se tam mel lit jiny olej nez ten ultra 5w 30. Asi napisu na zastoupeni Mazdy ČR...
 
A hlavne..na pristrojich je kontrolka zaneseni GPF filtru...tak proto usuzuji...ze tam je namontovany, a proto si myslim...ze by se tam mel lit jiny olej nez ten ultra 5w 30. Asi napisu na zastoupeni Mazdy ČR...
No jestli to dělají jako v servisech koncernu WV, kde ti dají jednou ten a podruhé onen, prostě který je skladem!
 
@AirForce77 Norma ACEA je evropská ;-) zřejmě GPF má jiný složení než DPF u dieselu a proto není tak citlivý na výpary ze spáleného oleje ;-)
 
Tak u benzínu by se to prakticky nemělo zanášet díky vyšší teplotě spalin.
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top