• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Ja sa do olejov nevyznám vôbec.. snažil som sa tu tým prelúskať a aj tak som asi kúpil zlý (autíčko to snáď nejak prežije).. ?‍♂️ Chcel som iba dať do auta niečo lepšie, ako "mazda olej". Pri ďalšej výmene nevylučujem návrat k "domácej značke", nechce sa mi zas stráviť týždeň výberom.

Nemyslím že počas bežného života auta a bežných jazdných podmienok niekto dosiahne limity základného oleja. Je to asi ako keď niekto v jednom vlákne vyberá športové pneumatiky a v druhom napíše že dal 1900km výlet so spotrebou 5,4.. ;)
 
Pokud se v motoru tvoří úsady, tak se olej na svůj limit dostal (vyčerpaná aditiva pro tepelnou odolnost, rozpousteni usad a navazování karbonu na ole)
 
@Barry pokud je to lehkoběžná A5/B5 (Ultra) tak náhrada za SSO by neměla být problém.
Pokud tam dali "omylem" dieselovou C1 (Ultra DPF) tak asi taky, ale mohlo by být v motoru víc úsad.
Rozhodně bych doporučil udělat před změnou proplach BG 109 EPR 325ml ideálně po něm dát na "dočištění" na 20 minut (na závěr párkrát prošlápnout) nějakej lacinej 0W-30 A3/B4 olej (např Total Quartz 9000 Energy 0W-30) - ať člověk ví na čem je - a po něm to SSO a samozřejmě na každou náplň nový filtr. Pak výměny po 10tkm
Prosimte jen ještě jeden dotaz k BG 109. Nalítím do starého oleje samozřejmě zvýším jeho objem o 3 deci nad max. Nikde jsem nenarazil na to, že by někdo ty 3 deci řešil a třeba vysál, takže počítám že to taky nemám řešit.
 
Neřeš, hlavně s tím nesmíš po naliti jet, jen to nechat po zahřátí motoru těch 20-30 běžet na volnoběh (ideálně na zvedáku)
 
Není náhodou za super výhodnou cenu? :D
 
Dnes jsem kupoval Ravenol DXG a na bandasce je vyražený datum: 1. 10. 2020. Zeptám se, je to datum výroby nebo expirace? 20210915_170132.jpg

Odesláno z mého SM-N975F pomocí Tapatalk
 
Výroby. Expirace u olejů co vím, se snad nevyráží. Je to myslím obecně 5 let od výroby, při neotvrene bandasce.
No, podíval jsem se na olej, který jsem kupoval v dubnu a tam je březnový datum. Tak mě to bylo divné. Jakože od doby plnění by se to dostalo k zákazníkovi do měsíce. Ale asi proč by ne...
Díky za upřesnění

Odesláno z mého SM-N975F pomocí Tapatalk
 
To bych neřešil, spíš si zkontroluj přes ty dva kódy pravost výrobku
 
Tak jsem zjevne vykoupil poslednich par baleni toho Castrolu, bylo mi lito vyhodit ten zbytek baleni, co jsem mel doma. No a napriste uz tedy neco jineho...
 
Nechte si tyto osobní animozity na soukromé konverzace. Takové příspěvky nebudou v tomto tématu schváleny, jen jej dále znepřehledňují.

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
Ahojte.

Pred dvoma rokmi som kúpil jazdenú M3, BM, 88KW, (toho času už odomknutá vďaka Shrekovmu softu).

Nakoľko mi končila záruka, tak predošlý servisný interval, som tam nalial Total Quartz 9000 Future GF5, 0W-20, API SN. V rámci garančky tam liali originál Mazda 0W-20. Nakoľko o chvíľu mám ďalší interval na výmenu som sa chcel opýtať, či tento olej vyhovuje, príp. odporučiť iný. Spotrebu oleja nemám žiadnu. Najazdené 80 000 km, r. v. 2015. Jazdím klasika 50/50 okresky/diaľnica. Bývam na južnom Slovensku, ale jazdím aj stred, resp. Tatry. Ročný nájazd okolo 15 000km. Predošlý majiteľ mal extrémne nízky nájazd, preto len 80 000.
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top