• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Na tak krátký trasy bych zůstal u 0W-20.
Já jezdím 1-3km a pak 50km no a pak nějaké ty výlety a dovolené.
Leju 0W-20 šak je na to motor konstruovanej. Co je vysoká zátěž? To jsou podmínky na okruhu a tak v běžném provozu nikdo nejezdí, to že auto občas vytočíš při přdjíždění není vysoká zátěž.
 
Práve ten Ravenol SSO 0w30 (odkaz o pár príspevkov vyššie) má HTHS (150°C) minimálne 3.5, čo je typické pri hustejších olejoch, takže pri záťaži dobrý. A zároveň je 0w, takže dobrý i pre krátke trasy / časté studené štarty.
 
Na tak krátký trasy bych zůstal u 0W-20.
Já jezdím 1-3km a pak 50km no a pak nějaké ty výlety a dovolené.
Leju 0W-20 šak je na to motor konstruovanej. Co je vysoká zátěž? To jsou podmínky na okruhu a tak v běžném provozu nikdo nejezdí, to že auto občas vytočíš při přdjíždění není vysoká zátěž.
A klidně motor točím na 6500 nebo ho držím na úseky které si užívám mezi 4-6 tisíci.
Než na vizkozite pro ,,zátěž” dnes záleží spis na těch aditivech v tom oleji.
 
Děkuji za info a ještě se chci zeptat, jaký by jste doporučili olej? Mazda oleje nebude asi to pravé ořechové ? děkuji Tomek
 
Mazdar chlapi, tak teď jsem z těch příspěvků úplný jelen ?za 400km budu mít 1000km a chci měnit olej. Nyní mám 0w20 chtěl jsem dát 5w30, ale jezdím 10km do práce a 10km z práce. Hodně lidí píše, řídký olej a zase se píše, že pro zátěž to není to pravé. Rád motor výtočím a snažím se využít potenciál motoru. Nyní tocim max 4000ot/min, ale to jen občas až to je hodne zahřáte, jinak jdu 3500ot/min a nepodtacim. Jaký olej tedy nalít? ?Děkuji za jakoukoliv odpověď s pozdravem Tomek
0W30 SSO od Ravenolu.
 
Taky mám Ravenol SSO 0W30
 
O olejích už toho v tomto vlákně bylo popsáno hodně.Je fakt, že z toho jde hlava kolem a netroufám si Ti poradit.Na to jsou tu větší odborníci, třeba @Max6 nebo @no_hits .Ty o této problematice určitě ví víc.0W30 mě doporučil Max6 a zatím si nemůžu stěžovat.?Specifikace SSO je v odkazu.

 
O olejích už toho v tomto vlákně bylo popsáno hodně.Je fakt, že z toho jde hlava kolem a netroufám si Ti poradit.Na to jsou tu větší odborníci, třeba @Max6 nebo @no_hits .Ty o této problematice určitě ví víc.0W30 mě doporučil Max6 a zatím si nemůžu stěžovat.?Specifikace SSO je v odkazu.

Ano máš pravdu, jde mi z toho hlava kolem. Díky za info ?
 
O olejich toho padlo hodně.
Odborníci na oleje jsou tribotechnici, jestli tu někde někdo takový je ať se ozve.

Z jejich vyjádření oleje 0W-20 funguji v autech na to konstruovaných stejně spolehlivě jako starší 5W-30 nebo před lety používané 10W-40. Vždy to bylo to samé - lejte hustej a ne tu ,,vodičku” no a po 20 letech se ukazuje že ty vodičky fungují stejně jak ty hustší oleje.
Rozdíl by byl na okruhu ale to jsou zcela jiné nároky a zatížení vozu.
 
Leju 0W20 ale ne mazdí páč ta jejich cena v servisu se mi nelíbí.
Takže leju tohle.
 
Já ho rozhodně v servisu nekupuju, naposled v PEMA oleje za asi 1.150 Kč 5 litrů.
 
Tak to jo. Ve výsledku je stejně fuk co se tam leje pokud to splňuje požadavky výrobce. Jde o to to často měnit, značka a typ to jsou už zanedbatelné rozdíly.
 
Podle mě je skoro fuk jestli je to 0w, nebo 5w, nebo 20 či 30, spíš jde o to jaké je specifikace a po kolika km ho budeš měnit.

Odesláno z mého Redmi 4X pomocí Tapatalk
 
Vnesiem trocha informácií do tohoto vlákna.

1. API je americká špecifikácia, v EU predsa máme nadradenú klasifikáciu mot. olejov podľa ACEA normy (zahrňuje viac parametrov, je striktnejšia, atď...),
2. Oleje s viskozitou 0W-20/5W-20 a HTHS = 2,6 mPa.s, sú tu primárne na zníženie emisií (spotreby PHM) a nie kvôli dlhodobej ochrane motora a jeho kritických častí, aj keď výrobca používanie týchto olejov v manuály doporučuje, tak nejaká garancia na "výdrž" motora bude max. tak do konca záruky na vozidlo (ofiko predĺžená je tuším 150tis. km / 5 rokov),
3. Pri použití 0W-30 bude rozdiel v mazaní/ochrane iba pri veľmi nízkych teplotách, ako sú časté studené štarty a krátke zimné jazdy, inakšie zrovnateľné vlastnosti ako 5W-30, ktorá je podstatne lacnejšia a dostupnejšia,
4. Reálny príklad možností mazania pre 2,5L Skyactiv-G194 (PY-VPS) v EU:

Rozsah viskozít: 0W-20 alebo 5W-30
Výkonnostná trieda: ACEA A5/B5 (API SN)
Odkaz:
Mazda CX-5 Owner's Manual - Lubricant Quality

Značka / označenie
/10tis. km, dobrá cena, cca 700-1000 Kč za 5L/

Q8 / Formula Techno FE Plus 5W-30 (aktuálne používam)
Eneos / Premium Hyper Multi 5W-30
Shell / Helix Ultra Professional AF 5W-30
Lukoil / Genesis Special A5/B5 5W-30
Motul / 8100 ECO-Nergy 5W-30
Petronas / Syntium 3000 FR 5W-30
Ravenol / FO 5W-30
/20tis. km, vyššia cena, od 1400 Kč za 5L/
Millers Oils / EE Performance ECO 5W-30
Amsoil / Signature Series 5W-30 Synthetic (100% syntetický, vysoká kvalita, zvládne aj 25tis. interval výmeny pri dlhých jazdách)

Všetky sú kvalitné 5W-30, A5/B5 a FullSAPS. Kto stále verí na "zázračné" vlastnosti drahých 0W-20/0W-30, tak mu aj tak bezproblémov doporučím nejaké konkrétne oleje, čo sú dobré a hlavne nestoja dvojnásobok, nemám s tým problém...
 
Poslední úprava:
Netvrdil bych že ACEA je nadřazená oproti API. Je to minimálně nastejno resp hlavně v posledních letech se ACEA zaměřuje přednostně na ekologii a jednotlivý generace se už od roku 2018 neuvádí - např A3/B4-12 (mezi některými generacemi byl rozdíl jen v ekologii při stejné výkonnosti) zatímco u API je ta generace a vyšší limit aditivace zřejmý. Tam je jedinou výjimkou SM - pokus o eko normu co se nepovedl a je ve většině ohledů dost přiškrcena oproti starší SL i novější SN a SP

Jediný rozdíl mezi 0W-30 a 5W-30 je v mezní čerpatelnosti na základě které se určuje část s písmenem W dle SAE normy.

0W-30 a 5W-30 obsahuje všechny normy ACEA a to jak plnohodnou A3/B4, tak nízkovizkozní, midSAPS, lowSAPS a jejich kombinace, takže říct že jedna je lepší než druhá nemusí být vždy pravda a jediný rozdíl skrze vizkozní normu SAE je popsán výše.

No a v posledním odstavci máš vše domotáno dohromady.
Třída ACEA A5/B5 má sníženou HTHS vizkozitu 2.9-3.5 mpas, musí snižovat palivo alespoň o 2.5%. Zde najdeme i tebou opovrhovanou viskozitu 5W-20

0W-20 a řidší tam už se asi nějak dokážeme shodnout.

Je dobrý si ověřit (a doplnit) znalosti, než je budeš posílat dál ;)
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top