• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
@Kovik Používám olejový a vzduchový filtry od MANN. V testech vycházejí velice dobře.
Zároveň je u olejového filtru na Skyactiv-G důležitý aby filtr NEMĚL zpětnou klapku což MANN W6018 splňuje.
Tady foto klapky (to oranžový) co filtr Sky-G nemá mít:
Zobrazit přílohu 35842

Kabinový dávám dle požadavků zákazníka jak potřebuje "dýchat" (Denso, Filtron, Mann,.....)
Viem ze Mazda pouziva filtre bez tej klapky, ale preco by to malo uskodit?
 
Ahoj všem, já střídám olejový Mann a Japanparts FO - 313 S a zatím bez problémů.
@Max6 - splňuje ten Japanparts totéž co Mann?
Zkoumal jsem rozměry a parametry jsou obdobné , co Mann

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
 
Viem ze Mazda pouziva filtre bez tej klapky, ale preco by to malo uskodit?
Ta klapka:
a) u Sky-G je úplně k ničemu
b) zpomaluje průtok oleje, který u tohoto motoru funguje i jako chladivo - to je to důležitý

Mazda na to vydala celý buletin ohledně problematiky těhle filtrů do Sky-G protože autorizáky rádi používali starý filtry na 1.8FP/2.0FS z 323 a 626 aby se jich jich zbavili (ty filtry jsou přesně záměný a i já jsem používal K&N HP1008, ale v 2.0 v 323BJ) a zároveň se začali v jistých případech po použití těhle starých filtrů objevovat případy že řídící jednotka začala zaznamenávat klepání/detonace v motoru, protože se zvednula teplota.

Měl jsem celý PDF kde to mazda vysvětluje,ale to už je nějakejch 5 let zpátky a dneska z toho najdu jen tohle:
of.jpg
 
No ten filter pouzival aj byvaly majitel auta, ja som ten zvyk len "zdedil" a zatial bez problemov ale ak vravis ze je to viac na skodu ako na osoh tak pri najblizsiej vymene tam dam filter, ktory odporucas.
 
@Wesker Je to tvoje auto a co si do toho dáš je tvoje věc. Kdyby jsi chtěl ty HP-1008, tak ti dva kusy za cenu poštovnýho klidně pošlu,protože jak už 323,626 v podstatě vymizely,tak se mi X let válí v poličce a nějak je při roční debordelizaci zapomenu vyhodit.
 
Ahoj všem, jen krátký dotaz...mohu namisto 0W-30 A3/B4 použít olej C3? Benzin Skyactive 2.0, G120..
Diky předem.

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
 
Už jste někdo zkusil nový Millers Oils EE PERFORMANCE C3 5w30 (https://www.millersoils.cz/ee-performance-5w30)? Jde mi především o M6 2.5l 143kW. Těch splněných norem u tohoto oleje je až k neuvěření (což mě naopak spíše trochu odrazuje). Doposud jsem MO používal u SEAT Leon 1.4 TSI, předchozí variantu z řady nano - tento olej je náhrada i pro něj (letos jsem ho tam prvně dal, změnu nepozoruji).
 
Paní v mazdě bych doporučil přečíst návod:Zobrazit přílohu 29393
A v klidu bych pokračoval v používání libovolného oleje 5W-30 s ACEA A3 (jako třeba ten Helix Utra, nebo jiné zde doporučované).
API SN/RC
ILSAC-GF5
*Tento udaj uvadzaju na obale SUPRA X 0W20

V tejto specifikacii je aj 0W20 SUSTINA a podla tech. listu aj 5W30 SUSTINA

Hold kde je pravda?
Screenshot_20210816-190621_Adobe Acrobat.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Prečítal som celé vlákno (uff), ale múdry z toho teda nie som. Zdá sa mi, že je dosť chaos vo všetkých možných normách a obchodných označeniach.

V návode od auta mám toto:
1629365530893.png

V servise som na poslednej prehliadke dostal Total 5w30 za krásnych 1860kč.

Môj jazdný profil: V zime som -20 zažil asi raz, jazdím tak 70% dialnice, zbytok sú jazdy po Prahe (skoro vždy nad 10km a v tom často dialnice, do centra nejazdím). Doteraz som menil olej raz ročne na prehliadke (cca 16tis km), teraz chcem vymeniť po 10 a začať cca tento interval.

Mám vybraný Castrol EDGE Titanium FST C3 5W-30 ktorý je tu často spomínaný, ale nie som si istý tým C3 a API SN/CF, pravdepodobne ich je viac typov, ..
 
Ešte doplním.. Chcel som si to zjednodušiť a kúpiť proste Mazda Oil.

Našiel som tento - Mazda Original Ultra 5W-30 ktorý síce je A5/B5, ale zas nie je API SN ale SL/CF.. V tom aby sa jeden vyznal.
 
Nakoniec som kúpil Shell Helix Ultra 5W-30.. Síce je SL (a len spĺňa podmienky SN) a A3 miesto A5, ale na to moje jazdenie to bude fajn. :)
 
Tak už se musím zeptat ?. Čtu fórum od začátku a pokud si pamatuju dobře, tak ty a Max jste doporučovali 0W30.
Jako pokud to někdo parkuje venku na horách, kde je -20 v noci, tak je samozřejmě lepší brát nulu na začátku. To druhé číslo, klidně i 40, je už jen dílem aditiv, která se postupně vyčerpají. Směrodatná je výkonová třída.
 
Jako pokud to někdo parkuje venku na horách, kde je -20 v noci, tak je samozřejmě lepší brát nulu na začátku. To druhé číslo, klidně i 40, je už jen dílem aditiv, která se postupně vyčerpají. Směrodatná je výkonová třída.
Sice jsem tady z toho už taky magor ?. Ale pokud tomu dobře rozumím... Mám GJ 121kw 2013, benzín Skyactiv, 230000km, olej nežere vůbec.
Parkuji venku a už bývá - 20 i v nížinách. Jezdím převážně 30-50 km (vždy vypnutý i-stop). Většinou 2000-3000ot. Při dobré náladě vyfoukam pavouky 4-5 tis. Měním po 10tis 2x ročně, vyjde to na jaře a na podzim.
Takže pro mě ideální 0w30 na zimu a 5w30 na léto? A nejlépe A3, SP?
 
@kloky 3 on ten 0W-30 je tužší o chlup jak ty zmíněný 5W-30, protože teď užíváš lehkoběžnou (řidší) variantu oleje. Zkrátka je na tobě který z těch dvou jmenovaných vybereš, oba patří k těm nejlepším ve své kategorii v současnosti ;)

@Bocka může tam jít klasický olej ACEA A3/B4 a API SN, případně lehkoběžná varianta A5/B5.
Vzhledem k tomu že máš úplně nové auto, tak můžeš použít také Ravenol SSO 0W-30, jen bych diky krátkým trasám upravil interval na 8tkm - 10tkm. Pokud měníš 2x do roka tak zimní interval 8tkm, kvůli rychlejší degradací oleje nahromaděnou vlhkostí z kratších tras.
Tak ja už byl téměř rozhodnutý pro Ravenol 0w-30 a teď že je vhodný spíše pro nová auta ??‍♂️? Co tak do mého GJ 2013 s nájezdem 230tis?
 
Záleží co je tam teď a jaká je spotřeba oleje. Pokud je tam olej s podobnými parametry viskozity a nemizí, nebo zanedbatelně, tak lze použít i u takového nájezdu
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top