• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Karbon v sání a hlášení SCBS u 2.2 Skyactiv-D (SH)

.@shr3k...Chapu to spravne ze na obrazku jsou hodnoty ktere nactes za jizdy pri zarazenem 2 stupni otackach 2tis a rychlosti cca 34 km a zbytek by mel odpovidat k porovnani hodnot?
 
pozdravujem vás páni. tak táto chyba postihla aj mňa ..majiteľa CX-5 129kW,6MT, (2012) pri 131t km .Po asi 7km jazdy sa rozsvietila kontrolka ASR, ABS a motora. plus v palubnom počítači sa rozsvietilo : engine inspection required, TPMS inspection required , SCBS inspection required.

Do Mazda servisu som to mal 60km a nechcelo sa mi platiť odťahovku tak som sa pustil do samo-diagnostiky vďaka tomuto super fóru ..som chybu diagnostikoval , vďaka všetkým vám čo ste tu zdieľali info. Dotyčný senzor som vymenil, vymazal chyby a motor šlape. Subjektívne lepšie ako pred chybou ..ale to môže byť sposôbené aj tým, že som týždeň jazdil na 3valcovej hladkej 1.2 :)
čo ma však trápi je SCBS, stále mám v PP hlásenie SCBS inspection required, dá sa to vymazať ale po naštartovaní je späť. je potreba SCBS nejako kalibrovať?
 
.@shr3k...Chapu to spravne ze na obrazku jsou hodnoty ktere nactes za jizdy pri zarazenem 2 stupni otackach 2tis a rychlosti cca 34 km a zbytek by mel odpovidat k porovnani hodnot?
To jsou nalogované hodnoty, které za jízdy můžeš takto sledovat. Třeba i na mobilu ve ForScan Lite.

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
 
.@Shr3k...Jasnačka, ja myslel že by se od toho dalo odpíchnout že podobné hodnoty by mu to mělo psat pokud je vše ok..a kdyby tam měl nějakou zásadní odchylku že by to mohl vyhodnotit tu chybu takhle...ale samozřejmě to předpokládá že ví jaké hodnoty nebo jaké jejich rozpětí odpovídá normálnímu stavu..jinak do Workshopu bych se taky přihlásil :) :) :) třeba by pak na spoustu věcí nebyl člověk sám :) :) ikdyž rtady naštěstí je spousta podobně "postižených" členů

.@blaklemon4..no tobě se to rozsvítilo slušně, pokud ti to svítí dál, spíš nebude vymazana pamět závad...a je dost dobře možné že problém přetrvává i po výměně čidla..mě to třeba čidlo vůbec nevyřešilo, pomohlo..mimo jine vyčištění sání
 
Poslední úprava:
@Reddwarf .... pamäť chýb sa mi pri zapnutom zapaľovaní podarí vymazať, ale akonáhle sa motor naštartuje hlásenie sa objaví zase. pritom už nie je problém s ASR, ESP ani engine check . pred výmenou senzora auto nešlo viac ako 80-90km/h.

chyba_SCBS.png
 
Jasně auto šlo do nouzáku, proto ta rychlost 80-90 km, a které čidlo jste měnili?
Jedno z těch na obrázku?

Klip1.jpg
 
A auto než spadlo do nouzáku ti škubalo? Projevovala se ta závada nějákou dobu předtím, nebo ti nouzák skočil zničeho nic? To zadní čidlo mi blbnulo při vypalování DPF...kontrolka SCBS se spínala vždy při problému se sáním, a neměla žádnou souvislost s pokaženým čidlem na detekci překážek...ona je totiž k tomu přidružena asi aby to zduraznilo vážnost závady :)
 
@Reddwarf ...chyba sa predtým neprejavila vôbec. sporadicky sa stalo keď som išiel dolu tiahlym klesaním so zaradením stupňom bez plynu a potom som chcel zrýchliť tak jemne to cuklo 2x ..možno 1sekundu to trvalo a potom bez problemu.
 
To jsou nalogované hodnoty, které za jízdy můžeš takto sledovat. Třeba i na mobilu ve ForScan Lite.

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
mám forscsan lite v mobilu a našel jsem ten PID Boost a status a když jsem to spustil tak se objevilo jen červené open loop ale žádné hodnoty to nenačetlo
mělo se něco objevit ?
 
Je potřeba to sledovat, jestli to zároveň se škubáním nepřepíná Open/Closed.
 
prosím koukněte mi někdo na výsledky testů vstřiků
co ten č.4 ? má vetší hodnoty než zbytek jestli to není důvod škubání

jinak škube to jen při Open a jak trochu přidám plyn tak je Closed a neškube nic

vstřiky .png
 
Mě se tohle před chvílí zrovna povedlo nastavit na mobilu aby mi to fungovalo (OT - přidal jsem si tlak a teplotu oleje, napětí baterky, pěkně do "hodinek" - jako hračka pěkný) a to se tedy ale zavírat nemá - nebo má?

EDIT sorry jsem mimo, já reagoval na ten BOOST_A_STATUS a ty tam máš vstřiky.
 
Poslední úprava:
Je potřeba to sledovat, jestli to zároveň se škubáním nepřepíná Open/Closed.
ahoj
zjistil jsem že když to začne škubat vždy kolem 1800 až 2000 tak je vždy stav Open a jakmile trochu přidám plyn změní se na Closed a škubání okamžitě zmizí. Škubání má jasnou souvislost mezi tím přechodem a na Closed to už neškube nikdy.
Prosím napadá tě co to muže způsobovat ? Mám ještě něco načíst ?
Děkuji předem za radu.
 
ahoj
zjistil jsem že když to začne škubat vždy kolem 1800 až 2000 tak je vždy stav Open a jakmile trochu přidám plyn změní se na Closed a škubání okamžitě zmizí. Škubání má jasnou souvislost mezi tím přechodem a na Closed to už neškube nikdy.
Prosím napadá tě co to muže způsobovat ? Mám ještě něco načíst ?
Děkuji předem za radu.
co toto ?

měnič tlaku.png
 
Má prosím někdo nějakou radu ?
Asi nikdo tady nezná záměr konstruktérů, v MESI ani nikde jinde o tom nic nenajdeš. Byl to pouze poznatek, na který jsem přišel u jiného auta @hanz.1 , kde to škube a osciluje Open/Closed takto na plný plyn samo třeba při 3000.
 
Back
Top