• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

iPad jsem dítěti na delší cestu nabastlil na opěrku. Dítě na to nedosáhlo a nedrbkalo do nastavování, a ja měl klid. :-)
 
Hlavne ja teda nevim, to byl jako zamer poustet na infotainmentu (cilene umistenem tak, aby na nej spravne videl ridic - natoceny k nemu; vysoko, aby byl blizko pohledu na silnici atd.) video pro dve deti sedici vzadu? To asi take nebude nejak extra komfortni divani, ne?
 
Ahoj, dnes jsem zkoušel video sobory z flashky a žádný problem s přehrávání. Jakmile jsem se rozjel, video se vyplo a šel jen zvuk, z bezpečnostních důvodů tedy video nejde při jízdě ;)
 
Tak jsem dneska jako největší hater absolvoval hodinu a půl dlouhou předváděčku.
1) Hatch je malý - výrazně méně prostoru oproti BN v kufru. Sedan naopak super - odpadá i klaustrofobické prosklení, za mě jasná volba - i dizajnově je mnohem elegantnější a nebude tak stárnout.
2) Vítejme s mazdou v prémii. Interiér nelze srovnávat s běžnou produkcí. U našeho kusu ale chrastila odkládací schránka (ďábel je ukryt v detailu). Dobrej head UP, škoda nevyužitého centrálního displaye - navigace by tam byla dealbreaker
3) Ergonomie všech prvku na jedničku. Display nakonec fajn, ikdyž je fakt hodně širokoúhlý.
4) Motor... k autu se hodí, kultivovaná jednotka, jede taky dobře - pro běžnou jízdu vyhoví. Nicméně dynamicky jí sylnější litrové TSI potrápí :-(. Vršek hodně vykleštěn, i zvukově se tam motoru extra nelíbí. Zato spodek a střed celkem fajn (pomáhá tam elektromotor trochu). K celkovému charaktoru auta fajn, ale nelze čekat dynamickou jízdu (Kdyby existovalo nebe, pravděpodobně by se tam dala koupit nová trojka s G184 z MX-5.
5) Podvozek. Torzka, dobře utlumená, ale stále torzka. Každý kdo řekl že si toho nevšiml, je řidičský analfabet (klidně mě sežerte) Na limitu vlnící se zadek, na rozbité silnici občas bumbác. Nicméně G122 se taky moc moc nechce razantně jet, takže se to k sobě nakonec hodí více než dobře. Auto jako celek jede nakonec chalitebně a o parník líp jako konkurence. Počkám si na sky-X tam se ukáže víc....
5b) Převodovka. Opět absence trojky, škoda, mohlo by to pomoct motoru, ale předpokládám, že by se pak neposkládala dost dlouhá šestka. Bohužel EU...
6) VYPÍNÁNÍ VÁLCU - U našeho kusu čestně prohalšuji, že vypnutí 2 válců je naprosto nepatrné a pro 99% populace neznatelné, následný provoz na 2 válce je opravdu hladký (trojka provoz na 2 válce ukazuje) a VŮBEC by mi tohle nijak nevadilo - auto bylo čerstvé - najeto 680km.

7) ohlučnění za 1 - tiché, parádní svezení. Překonává o parník BN a podle mě i šestku. Bose hraje taky líp než v BN.

8) Výbava a cena - k dobrému zážitku to chce PLUS - SOUND - STYLE a SAFETY paket a to cenově vyšplhá. Možná bych zvládl přežít bez SAFETY, ale člověk přijde o 360 kameru, která funguje parádně a o zadní bezpečnostní brždění, což u BN mám. Zbytek je nutnost.

9) Info pod čarou - nová trojka se nepordává dobře. Mohlo by dojít k určitým akcím na podporu prodeje, ale je to JPP

10) Sky X - nikdo v něm ještě nejel, v servise z něj maj strach a prodejci by raději vzali dvoulitr.

Auto se mi líbí moc, ale pár věcí jsem mu zatím neodpustil a počkám si ještě na sky-X a na vývoj cen. Tenhle rok už pro automobilky není tak dobrý a ceny se budou pohybovat.
 
7) ohlučnění za 1 - tiché, parádní svezení. Překonává o parník BN a podle mě i šestku. Bose hraje taky líp než v BN.

Teda podle mojí zkušenosti s trojkou sedanem určitě aktuální Šestku, ani GL (2017+), ať s 2.0 nebo 2.5, určitě nepřekonává. Z jedný jsem do trojky přesedal a do další vysedal :). Možná v otáčkách / na plný plyn. Ale v rámci třídy to určitě bude mezi nejtiššíma a proti mým dvěma starším trojkám obří posun.

Jinak se v tom pozorování (ostatních bodech) dost shodujeme :).
 
Možná šestka sedan je tižší, ale u kombíku si stojím za tím, co jsem napsal.
Osobně začínám vidět smysl v základním dvoulitru - klidné fajn příjemné auto, proč ne.
 
Do 3ky? OMG...proč?
On je to vlastně jediný pořádný motor, co Mazda pro Evropu má. :-D V BN jsem otestoval všechny motory a SkyD byl z nich nejlepší:
1) spotřeba do 5l/100km, to jezdí pořád
2) pro EU flotilové emise CO2 - s naftou se to plní lépe jak s benzínem
3) 445Nm,ikdyž 380 u 110kW také není špatné
4) fakt ten benzín pocitově nejede a rozplývat se nad vytočeným benzínem nebudu

No, ale já to beru na sebe, jelikož mám vysoký roční nájezd, tak benzín je pro mě nesmysl viz. připomínka @Ter Leeloo II , kdy regulérně jsem do paliva vrazil za 11 let přes 563000,- Kč při dlouhodobé spotřebě 5,48l/100km.

A nová M3, která je skoro stejně velká tak jak moje současná GH (která za chvíli bude plnit roli druhého auta), tak bych si tam představoval fakt naftový motor a 2,2 SkyD by byla výborný.

PS: a kecy typu - vstřiky, turbo, DPF, dvouhmota atd. je potřeba si nechat pro sebe, protože na svém autě mám vše původní.
 
Taky nazor. Muj je ten, ze nafta do takoveho prcka nepatri (a piste si o mezigeneracnich narustech rozmeru vozidel co chcete). Chapu ji u SUV a MPV, sami mame naftoveho S-Maxe a tam si zase neumim predstavit benzin.

Neumim si predstavit, ze si M3 koupi soudny clovek na velke rocni najezdy (uz kvuli pohodli). Ja si ji koupil vicemene na cestovani do prace a z5, coz cini cca. 70km denne, letos to udela kolem 17tkm. Od vetsich najezdu je 6ka, atd. a klidne s naftou.

No a ty kecy se vstrikovaci, DPF, apod. ja osobne nepovazuji za kecy, nebot vsechno z toho vyctu (krome turba) me jiz v minulosti potkalo. Jsem odkojeny naftou.
 
Ja se teda taky nikdy nedopocital k vyhodnosti nafty u Mazdy, a to ani u velkych modelu. U trojky je rozdil v cene (zakladni) nafty a (zakladniho) benzinu 50 tisic, zustatkova bude s naftou vyrazne nizsi po par letech, coz je jasne videt na soucasnych inzeratech. Na chvilku na ten rozdil v zustatkove cene zapomenu, ale i potom:

Pri najezdu 30 tisic km rocne a rozdilu spotreby 1.5 litru mezi naftou a benzinem (coz si ani nemyslim, ze je realny, pokud clovek vylozene nejezdi trvale mesto nebo rychly dalnice) a rocnich servisne-prohlidkovych nakladech o 1000 Kc vyssich u nafty, pak pri soucasnych prumernych cenach paliv vychazi, ze nafta je vyhodnejsi az po trech letech. Kdyby majitel dal 20 tisic km rocne, coz je pro hodne ridicu psychologicky "hodne", a rozdil na spotrebe byl jen litr, nafta se zacne vyplacet skoro az po osmi letech provozu (coz taky znamena 5 let po bezne zaruce a s najezdem 160+ tis km).

Kdyz se do toho ale zapocita, ze se ta nafta pak hur prodava, za nizsi cenu, tak se dostavame k tomu, ze ta vyhodnost nafty bude i pro tom 30tkm najezdu a 1.5 rozdilu az nekde po sedmi osmi letech nejdrive, a to jen za predpokladu, ze se nepridaji zadne servisni naklady navrch. V tom druhem pripade s nizsim najezdem to uz bude pozdeji, nez po 10 letech.

Co se tyka odolnosti, ja teda v servisech slysel na adresu mazdich dieselu mnohokrat, ze 150 tisic km bez zasahu nezvladne skoro zadny Sky-D. Proto ostatne i ty nizke ceny v inzerci.

Ja to resil hlavne u Sestky, kde pri mem najezdu 35 - 40 tisic km rocne se po zapocitani rozdilu v zustatkove cene po trech az peti letech (a to jeste spis menim rychleji) nafta porad o trosku nevyplati, coz mi za to psychologicke nepohodli nestoji... Pritom je to mnohem vic kilometru, nez najede drtiva vetsina lidi.

Jediny, kdy ta nafta dava smysl, je u ojety Mazdy a nebo jeste vyrazne vyssich najezdu. To druhy mi u trojky prijde nerealny, clovek co bude travit v aute 140 km denne vc. vikendu a svatku (50 tis rocne) nejspis nepujde do porad docela male a kodrcave Mazdy 3, ani v letosnim modelu... Ten prvni pripad dava vetsi smysl, pokud je nekdo ochotny "vsadit na divokou kartu", muze koupit triletou/petiletou naftovou trojku za mnohem min, nez benzinovou, a jeste jezdit s nizsimi naklady, ale holt s vetsim rizikem, ze se muze stat neco servisne drahyho.

Popravde, kdybych jezdil vetsi mnozstvi kilometru prevazne v CR (snazsi odtah, reseni problemu...), nechtel novy auto a mel dobre cash flow pro pripad nenadale drazsi servisni udalosti, asi bych nad tim taky uvazoval, protoze to proste dava financne i s tim rizikem smysl.
 
Poslední úprava:
Prcek co váží naložený 1,8tuny není zrovna prcek. Hold každý máme trochu jiné priority.

Ono je fakt, že pořád jezdím cca 30000km/ročně. Se SkyD, co jezdím svou cestu do práce a zpět,tak jedu za 4,7l/100km a se SkyG, co jsem jezdil, tak jsem se na stejné trase nedostal pod 6,5l/100km. Takže já beru konstantu 2l/100km ve prospěch nafty a to v práci mám dost aut abych to porovnala bohužel to tak je.

Naftových aut je tolik, protože benzín ,,nikdo" nekupuje na to, aby jej prodával za 3 - 4 roky (čest výjimkám @Ondrej K ), takže jsou to fleetová auta, která prostě ty km najedou rychle a tam je prostě ta nafta zajímavější.

Ale mít ve 3ce 135kW s krouťákem 445Nm by bylo super, to by byl takový dobrý čert na cestě.
 
Poslední úprava:
Ale mít ve 3ce 135kW s krouťákem 445Nm by bylo super, to by byl takový dobrý čert na cestě.
Pokud taháš přívěs tak se krouťák hodí :) Pokud budu mit benzín se stejným výkonem a polovičním krouťákem, tak budu stejne rychlejsi ;)
 
Back
Top