Ja se teda taky nikdy nedopocital k vyhodnosti nafty u Mazdy, a to ani u velkych modelu. U trojky je rozdil v cene (zakladni) nafty a (zakladniho) benzinu 50 tisic, zustatkova bude s naftou vyrazne nizsi po par letech, coz je jasne videt na soucasnych inzeratech. Na chvilku na ten rozdil v zustatkove cene zapomenu, ale i potom:
Pri najezdu 30 tisic km rocne a rozdilu spotreby 1.5 litru mezi naftou a benzinem (coz si ani nemyslim, ze je realny, pokud clovek vylozene nejezdi trvale mesto nebo rychly dalnice) a rocnich servisne-prohlidkovych nakladech o 1000 Kc vyssich u nafty, pak pri soucasnych prumernych cenach paliv vychazi, ze nafta je vyhodnejsi az po trech letech. Kdyby majitel dal 20 tisic km rocne, coz je pro hodne ridicu psychologicky "hodne", a rozdil na spotrebe byl jen litr, nafta se zacne vyplacet skoro az po osmi letech provozu (coz taky znamena 5 let po bezne zaruce a s najezdem 160+ tis km).
Kdyz se do toho ale zapocita, ze se ta nafta pak hur prodava, za nizsi cenu, tak se dostavame k tomu, ze ta vyhodnost nafty bude i pro tom 30tkm najezdu a 1.5 rozdilu az nekde po sedmi osmi letech nejdrive, a to jen za predpokladu, ze se nepridaji zadne servisni naklady navrch. V tom druhem pripade s nizsim najezdem to uz bude pozdeji, nez po 10 letech.
Co se tyka odolnosti, ja teda v servisech slysel na adresu mazdich dieselu mnohokrat, ze 150 tisic km bez zasahu nezvladne skoro zadny Sky-D. Proto ostatne i ty nizke ceny v inzerci.
Ja to resil hlavne u Sestky, kde pri mem najezdu 35 - 40 tisic km rocne se po zapocitani rozdilu v zustatkove cene po trech az peti letech (a to jeste spis menim rychleji) nafta porad o trosku nevyplati, coz mi za to psychologicke nepohodli nestoji... Pritom je to mnohem vic kilometru, nez najede drtiva vetsina lidi.
Jediny, kdy ta nafta dava smysl, je u ojety Mazdy a nebo jeste vyrazne vyssich najezdu. To druhy mi u trojky prijde nerealny, clovek co bude travit v aute 140 km denne vc. vikendu a svatku (50 tis rocne) nejspis nepujde do porad docela male a kodrcave Mazdy 3, ani v letosnim modelu... Ten prvni pripad dava vetsi smysl, pokud je nekdo ochotny "vsadit na divokou kartu", muze koupit triletou/petiletou naftovou trojku za mnohem min, nez benzinovou, a jeste jezdit s nizsimi naklady, ale holt s vetsim rizikem, ze se muze stat neco servisne drahyho.
Popravde, kdybych jezdil vetsi mnozstvi kilometru prevazne v CR (snazsi odtah, reseni problemu...), nechtel novy auto a mel dobre cash flow pro pripad nenadale drazsi servisni udalosti, asi bych nad tim taky uvazoval, protoze to proste dava financne i s tim rizikem smysl.