Návod na update CP/AA
Chtěl jsem utřídit myšlenky do jednoho celku, pokud jde o montáž update CarPlay a AndroidAuto do našich Mazdiček od roku 2014 do 2018 a dál se systémem MZD Connect.
Též napsat tipy a rady okolo tohoto tématu.
1) Je třeba si rozmyslet potřebu update. Namontování nového HW přináší několik věcí a to již zmiňované CarPlay (CP)/ AndroidAuto (AA), ale také lepší nabíjení telefonu. Místo 0.7A je nyní 2.1A, tedy nepotřebujeme externí nabíječku. Cena montáže je dle servisu od 5200 do 6200kč. Kutilové za cca 4000kč
2) Další výhoda tohoto update je ta, že není třeba kupovat předraženou originální Mazda navigaci za cca 15.000kč (ano, jde koupit karta na eBay za směšně malou částku), která má navíc podporu jen 3 roky na aktualizace a to je v podstatě jen 6 aktualizací za celou dobu. V jaké kvalitě tato navigace má mapové podklady jistě víte všichni. Vlastě proč mít Mazda navigaci je pouze zobrazování rychlostních značek na HUD displeji a to též nefunguje ideálně. Online data v navigaci fungují jen chvilku a dále je třeba pravidelně platit.
3) Ti co si myslí, že to nepotřebují, nechť přestanou číst, není to pro ně.
4) Ti co stále váhají ale chtějí to, jdeme dál…
5) Před objednáním do servisu je třeba si rozmyslet dvě věci.
a. Jedna z věcí je protažení svého kabelu tunelem při montáži v servisu od USB konektoru pod loketní opěrkou do místa kde chcete mít telefon a ten je vhodný umístit na výdech klimatizace. Dát telefon do kastlíku pod loketní opěrku totiž nemusí být dobrý nápad. Zhorší se tím příjem dat a GPS a hlavně se telefon při případně spuštěné navigaci zahřívá a to velmi. Také ho nemáme na očích pro případ potřeby. Pro Apple je vhodný kabel 1m v originále. Pro Android také 1m, ale musí se! hlavně zkontrolovat kolik v té délce kabel dává Amperů a vyzkoušet, zda jdou přes něho data. Zabudovaný kabel, který nedobíjí a neposílá data je marná práce. Takto kabel neotravuje nahoře na středovém panelu.
b. Velmi zvažte, zda chcete dělat do budoucna hack MZD connect. Před update se
musí udělat malá SW úprava, která nechá otevřená zadní vrátka pro další instalaci pomůcek. Toto jde udělat jen do verze PŘED v59.00.502. Tento hack má smysl jen v tom, že odstraňuje otravnou bezpečnostní hlášku při startu MZD, ale hlavně povoluje rukou ovládání displeje při jízdě a to jen pro CarPlay a systém, NE tak pro AndroidAuto, což je vhodné hlavně pro používání navigace. Upřímně, není to potřeba, ale je to příjemnější na ovládání.
6) Android Auto – pro ČR/Sk není tento systém oficiálně podporován a nezbývá než si s tím pohrát v domácích podmínkách. Do telefonu se musí stáhnout z internetu aplikace AndroidAuto (*.apk), povolit v nastavení androidu instalaci aplikací třetích stran a nainstalovat *.apk. Jsou asi 3 verze dle typu telefonu. Zkoušet, zkoušet, zkoušet. Jakmile se povede, stačí se připojit do USB konektoru v autě kabelem a v MZD Aplikace zvolit položku AndroidAuto. Pokud se to spustí, máte vyhráno. Ovládání je trošku kostrbaté a odezva dle telefonu. Využití je především pro Google mapy, Waze, hudba, telefon. Podporu na aplikace nedělá Mazda, ale výrobci aplikací v androidu a samotný Google rozhoduje, co tam pustí. Smysl to má opravdu jen skrz navigaci a Spotify. Jinak ne.
7) CarPlay – Tento systém také nemá oficiální podporu v ČR/SK, ale je běžně dostupné v nastavení iOS. Pokud máme v nastavení povolené, připojíme kabel do telefonu a do USB k tomu určené, okamžitě CP naběhne. Potom už stačí pustit Apple maps, Apple music, Spotify, Audioknihy. Později přibude Waze, Google maps, Sygic a pravděpodobně další aplikace. Opět Apple rozhoduje co pustí do CP za aplikace. Smysl to má opravdu jen skrz navigaci a Spotify. Jinak ne.
8) Pokud jste provedli na starém FW v59.00.4xx MZD connect hack na zadní vrátka, můžeme
doinstalovat AIO, tedy ovládání displeje dotykem za jízdy a případně další pomůcky. Funguje odstranění bezpečnostní hlášky při startu, setřídění seznamu audio kanálů, odstranění hlášky při couvání na kameře. Ostatní nemá smysl a vlastně není ani jistá a odzkoušená stabilita na FW v70.00.21a a po otestování se opravdu ztratila ikona CP v horním řádku. Ale řeší tento problém dlouhé podržení Home tam a zpět.
AIO je na vlastní nebezpečí! Pokud tomu nerozumíte, radši se s někým domluvte.
9) Odpovědný je ten, mezi volantem a sedačkou, myslete na to, až si s tím vším budete hrát.