• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika MZD Connect nově s Android Auto a Apple CarPlay

:) Mám hotovo - Auto Balvin 6.230,- (vč DPH) a první dojem je takový, že to funguje tak jak jsem zvyklý z jiných aut s tím rozdílem, že to jde ovládat ovladačem mezi sedačkami a to se mi líbí...
S tou navígací je to tak, že značky to čte pořád a pokud zapnu impicitní mazďáckou a následně Apple mapy tak se ta mazďácká vypne (nezobrazuje se na HUD), ale to nevím proč by měla...
Manuál mi dali taky s tím, že ten je k tomu automaticky jako ke každýmu výrobku...ale je v něm standardně prd...
Ještě k té ceně instalace sw...prý první 3 roky od pořízení je to grátis...takže se to neplatí tak jak tak...
Ahoj MaTez,sem tu novej a zaujala mě tvoje poznámka o 3 letech od pořízení zdarma.Ještě jsem o tom neslyšel,a nejsem si jistej co tím myslíš.Dáš mi nějaký info prosím.Dík.
 
@Standa CX3: Byla to řeč v servisu v závislosti na té mé aktualizaci firmware, řekli mi, že jsem to tedy měl aktualizováno na tu poslední verzi tzn.s tím nemuseli nic dělat:D, ale že jsem si mohl ušetřit práci, protože do 3 let od pořízení mám aktualizaci zdarma. Abych řekl pravdu, moc jsem nad tím ani nepřemýšlel, protože si dost dobře nedovedu představit situaci, kdy budu mít auto 4 roky, pořád v záruce, vyjde nový firmware, který bude nedejbože opravovat něco co se nepovedlo a oni by mi řekli, že mi jej tam nahrají, ale že mne to bude stát tolik a tolik...takový drobnosti jsem u žádnýho auta neřešil takže fakt nevím. Co mne mrzí je to, že na stejné úkony mají různé autorizované servisy různý ceník, ale dokud si to člověk neporovná tak je spokojen;)
 
@Standa CX3: Byla to řeč v servisu v závislosti na té mé aktualizaci firmware, řekli mi, že jsem to tedy měl aktualizováno na tu poslední verzi tzn.s tím nemuseli nic dělat:D, ale že jsem si mohl ušetřit práci, protože do 3 let od pořízení mám aktualizaci zdarma. Abych řekl pravdu, moc jsem nad tím ani nepřemýšlel, protože si dost dobře nedovedu představit situaci, kdy budu mít auto 4 roky, pořád v záruce, vyjde nový firmware, který bude nedejbože opravovat něco co se nepovedlo a oni by mi řekli, že mi jej tam nahrají, ale že mne to bude stát tolik a tolik...takový drobnosti jsem u žádnýho auta neřešil takže fakt nevím. Co mne mrzí je to, že na stejné úkony mají různé autorizované servisy různý ceník, ale dokud si to člověk neporovná tak je spokojen;)
Ahoj MaTez diky moc za odpoved,ani nevim jak odpovidat.Standa
 
Myslím kluci, že mate smůlu. Zatím jsem se nedocetl, že by to někdo u nás dělal.
 
Myslím kluci, že mate smůlu. Zatím jsem se nedocetl, že by to někdo u nás dělal.
Já byl na první garančce před měsícem a co myslíš, nahráli mi v servisu novou verzi firmware? No nenahráli, mám tam nějakou verzi 53.00......takže tak dvě verze pozadu proti té nejnovější.:(
 
No @GinBook myslel úpravu hw kvůli AIO tweakům;), ale i to co jsi napsal Ty je na pos.....Je však otázka jestli je to dobře nebo špatně, protože Ty úprava hw řešit nemusíš..
 

Návod nebo spíše rady pro update CP/AA



Chtěl jsem utřídit myšlenky do jednoho celku, pokud jde o montáž update CarPlay a AndroidAuto do našich Mazdiček od roku 2014 do 2018 a dál se systémem MZD Connect.
Též napsat tipy a rady okolo tohoto tématu.

1) Je třeba si rozmyslet potřebu update. Namontování nového HW přináší několik věcí a to již zmiňované CarPlay (CP)/ AndroidAuto (AA), ale také lepší nabíjení telefonu. Místo 0.7A je nyní 2.1A, tedy nepotřebujeme externí nabíječku. Cena montáže je dle servisu od 5200 do 6200kč. Kutilové za cca 4000kč.
Nevýhody?, zatím toho AA a CP tolik neumí. Takže to může být vyhození peněz do kýblu.

2) Další výhoda tohoto update je ta, že není třeba kupovat předraženou originální Mazda navigaci za cca 15.000kč (ano, jde koupit karta na eBay za směšně malou částku), která má navíc podporu jen 3 roky na aktualizace a to je v podstatě jen 6 aktualizací za celou dobu. V jaké kvalitě tato navigace má mapové podklady jistě víte všichni. Vlastě proč mít Mazda navigaci je pouze zobrazování rychlostních značek na HUD displeji a to též nefunguje ideálně. Online data v navigaci fungují jen chvilku a dále je třeba pravidelně platit.

3) Ti co si myslí, že to nepotřebují, nechť přestanou číst, není to pro ně.

4) Ti co stále váhají, ale stejně to chtějí, jdeme dál…

5) Před objednáním do servisu je třeba si rozmyslet dvě věci.
a. Jedna z věcí je protažení svého kabelu tunelem při montáži v servisu od USB konektoru pod loketní opěrkou do místa kde chcete mít telefon a ten je vhodný umístit na výdech klimatizace. Dát telefon do kastlíku pod loketní opěrku totiž nemusí být dobrý nápad. Zhorší se tím příjem dat a GPS a hlavně se telefon při případně spuštěné navigaci zahřívá a to velmi. Také ho nemáme na očích pro případ potřeby. Pro Apple je vhodný kabel 1m v originále. Pro Android také 1m, ale musí se! hlavně zkontrolovat kolik v té délce kabel dává Amperů a vyzkoušet, zda jdou přes něho data. Zabudovaný kabel, který nedobíjí a neposílá data je marná práce. Takto kabel neotravuje nahoře na středovém panelu. Pro ty co mají USB jednotku "pod klimatizací", ti to neřeší.

b. Velmi zvažte, zda chcete dělat do budoucna hack MZD connect. Před update se musí udělat malá SW úprava, která nechá otevřená zadní vrátka pro další instalaci pomůcek. Toto jde udělat jen do verze PŘED v59.00.502. Tento hack má smysl jen v tom, že odstraňuje otravnou bezpečnostní hlášku při startu MZD, ale hlavně povoluje rukou ovládání displeje při jízdě a to jen pro CarPlay a systém, NE tak pro AndroidAuto, což je vhodné hlavně pro používání navigace. Upřímně, není to potřeba, ale je to příjemnější na ovládání.

6) Android Auto – pro ČR/Sk není tento systém oficiálně podporován a nezbývá než si s tím pohrát v domácích podmínkách. Do telefonu se musí stáhnout z internetu aplikace AndroidAuto (*.apk), povolit v nastavení androidu instalaci aplikací třetích stran a nainstalovat *.apk. Jsou asi 3 verze dle typu telefonu. Zkoušet, zkoušet, zkoušet. Jakmile se povede, stačí se připojit do USB konektoru v autě kabelem a v MZD Aplikace zvolit položku AndroidAuto. Pokud se to spustí, máte vyhráno. Ovládání je trošku kostrbaté (co uživatel to názor) a odezva dle telefonu. Využití je především pro Google mapy, Waze, hudbu. Podporu na aplikace nedělá Mazda, ale výrobci aplikací v androidu a samotný Google rozhoduje, co tam pustí. Smysl to má opravdu jen skrz navigaci a Spotify. Jinak ne.

7) CarPlay – Tento systém také nemá oficiální podporu v ČR/SK, ale je běžně dostupné v nastavení iOS. Je nutné si aktivovat Siri, jinak není CarPlay jako položka v nastavení vidět a nespustí se CP v autě. Pokud neumíte anglicky, což je trošku při aktivaci Siti nutné, použijte překladač Google a pusťte si napsaný text do mluveného slova. Pokud máme v nastavení povolené, připojíme kabel do telefonu a do USB k tomu určené, okamžitě CP naběhne. Potom už stačí pustit Apple maps, Apple music, Spotify, Audioknihy. Později přibude Waze, Google maps, Sygic a pravděpodobně další aplikace. Opět Apple rozhoduje co pustí do CP za aplikace a co se bude zobrazovat v CP. Smysl to má opravdu jen skrz navigaci a Spotify. Jinak ne.

8) Pokud jste provedli na starém FW v59.00.4xx MZD connect hack na zadní vrátka, můžeme doinstalovat AIO, tedy ovládání displeje dotykem za jízdy a případně další pomůcky. Funguje odstranění bezpečnostní hlášky při startu, setřídění seznamu audio kanálů, odstranění hlášky při couvání na kameře. Ostatní nemá smysl a vlastně není ani jistá a odzkoušená stabilita na FW v70.00.21a a po otestování se opravdu ztratila ikona CP v horním řádku. Ale řeší tento problém dlouhé podržení Home tam a zpět.
AIO je na vlastní nebezpečí! Pokud tomu nerozumíte, radši se s někým domluvte.

9) Odpovědný je ten, mezi volantem a sedačkou, myslete na to, až si s tím vším budete hrát.

Edit: 7.9.2018 doplnění a zpřesnění textu dle další diskuze a poznatků.
 
Poslední úprava:
Návod na update CP/AA


Chtěl jsem utřídit myšlenky do jednoho celku, pokud jde o montáž update CarPlay a AndroidAuto do našich Mazdiček od roku 2014 do 2018 a dál se systémem MZD Connect.
Též napsat tipy a rady okolo tohoto tématu.

1) Je třeba si rozmyslet potřebu update. Namontování nového HW přináší několik věcí a to již zmiňované CarPlay (CP)/ AndroidAuto (AA), ale také lepší nabíjení telefonu. Místo 0.7A je nyní 2.1A, tedy nepotřebujeme externí nabíječku. Cena montáže je dle servisu od 5200 do 6200kč. Kutilové za cca 4000kč

2) Další výhoda tohoto update je ta, že není třeba kupovat předraženou originální Mazda navigaci za cca 15.000kč (ano, jde koupit karta na eBay za směšně malou částku), která má navíc podporu jen 3 roky na aktualizace a to je v podstatě jen 6 aktualizací za celou dobu. V jaké kvalitě tato navigace má mapové podklady jistě víte všichni. Vlastě proč mít Mazda navigaci je pouze zobrazování rychlostních značek na HUD displeji a to též nefunguje ideálně. Online data v navigaci fungují jen chvilku a dále je třeba pravidelně platit.

3) Ti co si myslí, že to nepotřebují, nechť přestanou číst, není to pro ně.

4) Ti co stále váhají ale chtějí to, jdeme dál…

5) Před objednáním do servisu je třeba si rozmyslet dvě věci.
a. Jedna z věcí je protažení svého kabelu tunelem při montáži v servisu od USB konektoru pod loketní opěrkou do místa kde chcete mít telefon a ten je vhodný umístit na výdech klimatizace. Dát telefon do kastlíku pod loketní opěrku totiž nemusí být dobrý nápad. Zhorší se tím příjem dat a GPS a hlavně se telefon při případně spuštěné navigaci zahřívá a to velmi. Také ho nemáme na očích pro případ potřeby. Pro Apple je vhodný kabel 1m v originále. Pro Android také 1m, ale musí se! hlavně zkontrolovat kolik v té délce kabel dává Amperů a vyzkoušet, zda jdou přes něho data. Zabudovaný kabel, který nedobíjí a neposílá data je marná práce. Takto kabel neotravuje nahoře na středovém panelu.
b. Velmi zvažte, zda chcete dělat do budoucna hack MZD connect. Před update se musí udělat malá SW úprava, která nechá otevřená zadní vrátka pro další instalaci pomůcek. Toto jde udělat jen do verze PŘED v59.00.502. Tento hack má smysl jen v tom, že odstraňuje otravnou bezpečnostní hlášku při startu MZD, ale hlavně povoluje rukou ovládání displeje při jízdě a to jen pro CarPlay a systém, NE tak pro AndroidAuto, což je vhodné hlavně pro používání navigace. Upřímně, není to potřeba, ale je to příjemnější na ovládání.

6) Android Auto – pro ČR/Sk není tento systém oficiálně podporován a nezbývá než si s tím pohrát v domácích podmínkách. Do telefonu se musí stáhnout z internetu aplikace AndroidAuto (*.apk), povolit v nastavení androidu instalaci aplikací třetích stran a nainstalovat *.apk. Jsou asi 3 verze dle typu telefonu. Zkoušet, zkoušet, zkoušet. Jakmile se povede, stačí se připojit do USB konektoru v autě kabelem a v MZD Aplikace zvolit položku AndroidAuto. Pokud se to spustí, máte vyhráno. Ovládání je trošku kostrbaté a odezva dle telefonu. Využití je především pro Google mapy, Waze, hudba, telefon. Podporu na aplikace nedělá Mazda, ale výrobci aplikací v androidu a samotný Google rozhoduje, co tam pustí. Smysl to má opravdu jen skrz navigaci a Spotify. Jinak ne.

7) CarPlay – Tento systém také nemá oficiální podporu v ČR/SK, ale je běžně dostupné v nastavení iOS. Pokud máme v nastavení povolené, připojíme kabel do telefonu a do USB k tomu určené, okamžitě CP naběhne. Potom už stačí pustit Apple maps, Apple music, Spotify, Audioknihy. Později přibude Waze, Google maps, Sygic a pravděpodobně další aplikace. Opět Apple rozhoduje co pustí do CP za aplikace. Smysl to má opravdu jen skrz navigaci a Spotify. Jinak ne.

8) Pokud jste provedli na starém FW v59.00.4xx MZD connect hack na zadní vrátka, můžeme doinstalovat AIO, tedy ovládání displeje dotykem za jízdy a případně další pomůcky. Funguje odstranění bezpečnostní hlášky při startu, setřídění seznamu audio kanálů, odstranění hlášky při couvání na kameře. Ostatní nemá smysl a vlastně není ani jistá a odzkoušená stabilita na FW v70.00.21a a po otestování se opravdu ztratila ikona CP v horním řádku. Ale řeší tento problém dlouhé podržení Home tam a zpět.
AIO je na vlastní nebezpečí! Pokud tomu nerozumíte, radši se s někým domluvte.

9) Odpovědný je ten, mezi volantem a sedačkou, myslete na to, až si s tím vším budete hrát. :)
Prosím tě, on je nutný nějaký kabel pro připojení? To mi z tunelu či výdechu klimy bude cosi čouhat??? :-O Už nebude v tunelu klasická zdířka USB? Podle fotky to máš jiné, tak nevím, jestli nemáš novější M3 a ta to tam má jinak. Jedu s tím do servisu ve středu. Chtěla jsem se na to nakonec po tvé recenzi vyprdnout, ale když už jsem jim řekla, ať to objednají, bylo mi blbé cuknout...
No, snad nebudu zklamaná...Youtube tam sledovat nejde?
 
Pod loketkou aspoň já mám to USB pro připojení CP/AA. Tam mění tu kostku s HW.
Ale od toho USB musíš mít kabel k telefonu aby ti to jelo. Já mám telefon v držáku na výdechu klimatizace. Takže jsem si nechal kabel provléci tunelem když to měli rozdělané. Tedy od USB mne vede kabel viz obrázek do tunelu a vychází dole pod CD přehrávačem.
 
To nejede přes "modrý zub"? :confused::confused: Tak to je pěkně naprd, nemám ráda žádný vyčnívající káblík...Ani mobil nedobíjím v autě. Ten kablík mi oni dají nebo mám pořídit? Nebo je to ten klasický, kterým nabíjím telefon? Sakryš, jsem se ukvapila :-(((
 
Přes BT nikoliv.
Kabel svůj. Ano, budeš tam mít někde kabel.
Psala jsi že jedeš na iOS, takže prostě original kabel. Ale pokud to máš jak já, musíš mít delku 1m a ten asi budeš muset kupit. Pokud to máš někde pod klimatizací, tak nic neprotahuješ, a stačí ti ten 0,5m co máš klasický u telefonu.
Pokud chceš používat Waze v aute, musíš nabíjet.
 
Přes BT nikoliv.
Kabel svůj. Ano, budeš tam mít někde kabel.
Psala jsi že jedeš na iOS, takže prostě original kabel. Ale pokud to máš jak já, musíš mít delku 1m a ten asi budeš muset kupit. Pokud to máš někde pod klimatizací, tak nic neprotahuješ, a stačí ti ten 0,5m co máš klasický u telefonu.
Pokud chceš používat Waze v aute, musíš nabíjet.
Co jak mám mít jak ty? Nepoužívám držák na mobil. Přemýšlím, že to zruším...
 
Nevím kde máš tu jednotku v autě. Podle toho řešíš délku kabelu a umístění při montáži.
 
Nevím kde máš tu jednotku v autě. Podle toho řešíš délku kabelu a umístění při montáži.

Stačí se jen připojit kabelem na stávající USB konektor, ne? Já bych nesnesl, aby mi z výdechu klimatizace čouhal nějaký kabel.
 
Kde píšu, že je kabel ve výdechu klimatizace? Tam je telefon s držákem telefonu. Kabel je vyvedeny dole pod CD mechanikou. Aspoň u mne.
 
Kde píšu, že je kabel ve výdechu klimatizace? Tam je telefon s držákem telefonu. Kabel je vyvedeny dole pod CD mechanikou. Aspoň u mne.

Aha, špatně jsem to pochopil. Ale ani tak není nutné žádný kabel tahat, ne? Stačí se připojit na stávající USB port. Samozřejmě kabelem, ale nemusím mít nějaký další kabel vytažený někde pod CD mechanikou. Tedy ve Tvém případě by ses klidně mohl připojit na USB port pod loketní opěrkou, protože nemáš jiný, lépe dostupný USB port. Proto sis dodatečně ten kabel nechal protáhnout středovým tunelem.
 
Ano. Ale potom se ti válí kabel od loketní opěrky dopředu k držáku.
 
Některé Mazdy, např. CX-3 IPM 2018, mají 2 USB porty přímo pod CD mechanikou, takže tam problém s kabeláží odpadá. Případně stačí nechat telefon položený na středovém tunelu nebo pod loketní opěrkou. To Tvé řešení je takové drobné vylepšení pro případ, že někdo chce mít telefon pověšený na výdech klimatizace a současně nemá USB poblíž CD mechaniky. Tak bych to asi uzavřel, aby to bylo úplně jasné. :)
 
Ano souhlas.
Nakonec píšu že "je třeba si rozmyslet".
 
:)...docela mne ta výše provedená kabel tour pobavila - @GinBook píše, že by nesnesl kabel od loketky dopředu - já bych zase nesnesl mít někde ten kabel zabastlený - je to zcela o úhlu pohledu - i držák na telefon se líbí každému jiný (já třeba s lety zkoušení přišel na to, že se mi nelíbí žádný).
A to, že musí být telefon připojen ke CP kabelem mne tedy hodně překvapilo (ale už o dost dříve u jíného auta) a následně jsem pochopil, že je to prostě třeba nabíjet a to by bylo třeba i kdyby to bylo propojeno modrým zubem (možná o to víc)..takže co už s tím..je tedy otázka jestli mne to bude bavit pro každou jízdu připojovat, ale pro ty delší asi určitě bude muset:-) a u těch kratších je to o náladě..
 
Back
Top